Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)

Beyond Zero

BEYOND ZERO

POZNAJ GAMĘ NAPĘDÓW TOYOTY

W 1997 roku na rynku pojawiła się Toyota Prius – pierwszy produkowany seryjnie model hybrydowy. Toyota stała się prekursorem napędów zelektryfikowanych, czyli technologii opartych na połączeniu silnika elektrycznego ze spalinowym lub całkowicie elektrycznych. Dziś marka oferuje aż 4 takie rozwiązania: pełne hybrydy, hybrydy typu plug-in, elektryczny na baterię i napęd elektryczny na wodór. Do 2030 roku Toyota zamierza wprowadzić na rynek 30 nowych modeli bezemisyjnych oraz osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną.

JEDEN CEL, WIELE TECHNOLOGII

Od 1997 roku Toyota sprzedała na całym świecie ponad 20 milionów zelektryfikowanych pojazdów, których podstawę stanowią pełne hybrydy korzystające z silnika elektrycznego nawet do 77% czasu jazdy. Dzięki doświadczeniom czerpanym z tego niezwykle popularnego samoładującego się napędu hybrydowego Toyota mogła rozwijać pozostałe technologie i zapewnić im najwyższą efektywność, bezpieczeństwo i niezawodność.

WSPANIAŁA HISTORIA

Toyota już w 1996 roku przedstawiła światu swoją wizję bezemisyjnej przyszłości motoryzacji opartą na zelektryfikowanych napędach. Od tego czasu trwały prace nad rozwojem i udoskonalaniem nowych technologii: pełnych hybryd, hybryd typu plug‑in, napędu elektrycznego na wodór oraz elektrycznego na baterię. Zachęcamy do zapoznania się z bogatą historią Toyoty w zakresie elektryfikacji.

Napęd pełny hybrydowy oraz plug‑in

Napęd hybrydowy pojawił się na rynku najwcześniej, bo już w 1997 roku. Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym była Toyota Prius. Pięć generacji samoładującego napędu hybrydowego (włącznie z wariantem plug‑in umożliwiającym dodatkowe doładowanie baterii z gniazdka) i 13 modeli z pełnym napędem hybrydowym to najlepszy dowód na to, jaką popularność zdobyła ta technologia wśród kierowców.

Dowiedz się więcej

Napęd elektryczny na baterię

Pierwszym samochodem Toyoty z napędem elektrycznym na baterię był model RAV4 EV oferowany w Stanach Zjednoczonych od 1997 roku. Korzystając z ponad 26 lat doświadczeń w tworzeniu pojazdów zelektryfikowanych, w 2022 roku marka zadebiutowała także w Europie pierwszym w pełni elektrycznym modelem na baterię, którym jest wydajny i dynamiczny SUV Toyota bZ4X o zasięgu do 516 km na jednym ładowaniu.

Dowiedz się więcej

Napęd elektryczny na wodór

Prototypem samochodu elektrycznego napędzanego ogniwami wodorowymi był pojazd bazujący na nadwoziu Toyoty RAV4. Zaprezentowano go w 1996 roku, a przez kolejne 19 lat udoskonalano, aby przygotować się na stworzenie napędu oferującego maksymalną funkcjonalność, bezawaryjność i bezpieczeństwo. Tak powstała Toyota Mirai, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny zasilany wodorem

Dowiedz się więcej

25-lecie hybryd

Prius Plug-In Hybrid

PONAD ĆWIERĆ WIEKU HYBRYD

W 2022 roku Toyota świętowała 25-lecie modelu Prius, auta, które rozpoczęło hybrydową rewolucję w motoryzacji. Najnowsza, piąta już generacja tego światowego prekursora zelektryfikowanych napędów jest najlepszym potwierdzeniem tego, że Toyota z powodzeniem kontynuuje misję tworzenia świata bez zanieczyszczeń. Ponad ćwierć wieku ciągłego rozwoju i udoskonalania technologii hybrydowej oraz poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przełożyło się na ultranowoczesną Toyotę Prius z napędem typu plug-in.