21 sierpnia 2024

Efektowny crossover Toyota C-HR Plug-in Hybrid

Specjalnie dostrojone zawieszenie, najwyższa moc i wydajny napęd

Nowoczesny crossover Toyota C-HR Plug-in Hybrid wyróżnia się nie tylko mocą 223 KM, ale też zasięgiem w trybie elektrycznym, który wynosi do 66 km. Samochód charakteryzuje się też specjalnie dostrojonym zawieszeniem i lepszym wyciszeniem. Jako jedyny w swoim segmencie jest też wyposażony w pompę ciepła, która zapewnia efektywne ogrzewanie wnętrza.

Toyota proponuje swoim klientom coraz szerszą gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in, które łączą możliwości aut elektrycznych z zaletami klasycznych hybryd. W 2024 roku do modeli RAV4 Plug-in Hybrid oraz Prius dołączyła Toyota C-HR Plug-in Hybrid z układem 5. generacji. Ten wyjątkowy crossover niepowtarzalny design łączy z komfortową jazdą oraz wydajnością na najwyższym poziomie.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid imponuje zasięgiem w trybie EV na jednym ładowaniu. W cyklu mieszanym (wg WLTP) pokonuje do 66 km bez zużycia paliwa i emisji spalin, a w ruchu miejskim możliwe jest przejechanie na prądzie nawet do 100 km. Po wyczerpaniu energii system automatycznie uruchamia tryb hybrydowy, w którym auto zasilane jest benzyną oraz energią odzyskiwaną podczas hamowania.

Średnie zużycie paliwa Toyoty C-HR Plug-in Hybrid wynosi 0,8–0,9 l/100 km, a średnia emisja CO2 plasuje się na poziomie 19–20 g/km (wg WLTP).

Warto tu podkreślić, że niewymagający sprzęgła układ z dwoma silnikami i automatyczną przekładnią pracuje przy obniżonym tarciu i mniejszej podatności na zużycie. Przekłada się to na nawet o 40% mniejsze zapotrzebowanie na paliwo w trybie hybrydowym w porównaniu z większością konkurencyjnych modeli typu PHEV.

223 KM mocy i specjalnie dostrojone zawieszenie

Toyota C-HR Plug-in Hybrid jest najmocniejszym wariantem w historii modelu. Układ napędowy składa się z 2-litrowej jednostki benzynowej o mocy 152 KM (112 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 163 KM (120 kW). Łączna moc układu wynosi aż 223 KM (164 kW). W połączeniu z wysokowydajną baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh przekłada się to na imponującą dynamikę auta – Toyota C-HR Plug-in Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s.

Wraz z większą mocą Toyota C-HR Plug-in Hybrid otrzymała też przeprojektowane zawieszenie. Pozwoliło to zwiększyć komfort prowadzenia. Crossover został też wyposażony w przednie amortyzatory ZF Sachs z systemem FSC. Tylne zawieszenie ma elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4, system FSC oraz miękkie materiały dla poprawienia prowadzenia i komfortu jazdy. Na przedniej kolumnie zastosowano elementy tłumiące drgania.

Zadbano też o komfort akustyczny wnętrza. Kabina została jeszcze lepiej wyciszona, a zastosowanie mocniejszego silnika elektrycznego zmniejsza obciążenia dla silnika spalinowego, dzięki czemu pracuje on przy niższych obrotach, a tym samym – ciszej.

Innowacyjne technologie zwiększające zasięg

Nowy crossover Toyoty imponuje wydajnością napędu hybrydowego, a najnowocześniejsze technologie pomagają dodatkowo ograniczyć zużycie energii oraz wydłużyć zasięg w trybie EV. W Toyocie C-HR Plug-in Hybrid – podobnie jak to miało miejsce w przypadku modeli Prius i RAV4 Plug-in Hybrid – zastosowano efektywną pompę ciepła. Układ doprowadza do wnętrza ciepło generowane przez silnik oraz z otoczenia, ogrzewa kabinę w trybie EV bez znacznego zwiększania zapotrzebowania na energię. System funkcjonuje nawet w bardzo niskich temperaturach (do -10°C).

Efektywność pracy układu napędowego zwiększa system Predictive Efficient Drive. Dzięki współpracy z wbudowaną nawigacją i funkcji geofencingu uczy auto ekonomicznej jazdy i optymalnego wyboru trybu pracy napędu, bazując na wskazaniach GPS oraz zachowaniu kierowcy. Pozwala to zoptymalizować zużycie baterii, a także zwiększyć zasięg w trybie EV i efektywnie wspomagać jednostkę spalinową, gdy to jest najbardziej potrzebne.

Nową Toyotę C-HR Plug-in Hybrid można prowadzić niczym auto elektryczne – głównie przy użyciu pedału przyspieszenia, z minimalnym wykorzystaniem pedału hamulca. Za sprawą funkcji Regeneration Boost pojazd ten oferuje 3 poziomy odzyskiwania energii, co pozwala dostosować działanie układu do natężenia ruchu.

Szybkie ładowanie baterii

Toyota C-HR Plug-in Hybrid została wyposażona w ładowarkę pokładową 6,6 kW, która pozwala naładować baterię od 0 do 100% w mniej niż 2,5 h przy użyciu ładowarki Toyota HomeCharge i kabla 3-fazowego, który wraz z etui znajduje się w wyposażeniu każdej wersji auta. Możliwe jest również ładowanie z domowego gniazdka za pomocą oferowanego także w standardzie kabla Type 2.

Ładowanie akumulatora ułatwia aplikacji MyToyota, która pozwala rozpocząć i zakończyć sesję, sprawdzić stan naładowania auta oraz dostępny zasięg. Z kolei uruchomienie usługi Toyota Charging Network daje dostęp do jednej z największych europejskich sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Użytkownicy mogą wyszukiwać stacje ładowania i sprawdzać w czasie rzeczywistym szczegóły dotyczące dostępności, cen, prędkości ładowania oraz typów wtyczek. Opcjonalna subskrypcja pozwala użytkownikom korzystać i płacić za usługi ładowania za pomocą aplikacji.